Soseaua Electronicii, nr. 48, Bucuresti

Blog

blog scoala Hey moto categoria A bucuresti

Școala Moto: costuri, chestii, cunoștințe

Hai să vedem întâi întrebările legate de costuri pentru școala moto:

Cât costa și de ce?

În București prețul cursurilor moto poate fi între 700 și 4000 de lei.

Acest preț trebuie să includă reparațiile motocicletelor, combustibil, echipament de protecție gratuit sau nu, instructori, chirii, taxe, facturi, impozite și cursurile în sine – orele de legislație rutieră și orele practice.

De ce crește prețul școlii sistematic?

Răspunsul nu trebuie căutat neapărat în costurile școlii moto ci în mediul economic înconjurător. Dacă va crește prețul chiriei, electricității, benzinei, euro etc. atunci și prețul școlii moto va crește cu cel puțin 10% odată la doi ani. Școala moto este un SRL cu uriașe probleme logistice și marje de profit mici (la fel ca și piața moto din România). Repararea unei motociclete, accidentată în a doua sedință de curs, poate depăși prețul integral al cursurilor!

Până nu va tranzacționa energie electrică, va produce aplicații pentru telefoane, sau va revinde gaze naturale, școala moto va rămâne cu o imagine frumoasă și o performanță financiară joasă…

Există costuri suplimentare?

De obicei costurile școlii sunt prezentate la înscriere și sunt formate din: prețul cursului ales (24 ore de legislație rutieră și 26 ore practice de 50 minute fiecare sau 13 ședințe de 100 minute) + prețul fișei medicale și al avizului psihologic (se obțin personal și pot fi între 150 și 400 lei) + taxa de eliberare permis (68 de lei plătibilă personal la DRPCIV în ziua examenului teoretic). Apoi la final, în ziua examenului practic, toate școlile vor cere achitarea unei taxe ce variază între 200 și 400 lei. De unde și această taxă? De la faptul că examenul practic cu un singur elev necesită: motocicletă, doi instructori și un autoturism propriu al școlii.

Oricând te programezi la examenul practic, în decurs de un an de la terminarea cursurilor, ai nevoie de motocicleta, mașină și instructori la examen. Școala, desi nu este obligată legal, îți oferă acest pachet logistic deloc de neglijat, în cazul nostru de la șase dimineața. De ce de la 6? Ca să ai ocazia să te încălzești în poligon înainte de examen!

Trebuie să vin eu cu echipamentul?

Depinde de scoală ce echipament iți pune la dispoziție. Dar iți pot spune sigur că, indiferent daca școala ți-l furnizează pe tot sau nu, cel mai bine este ca de la început să te obișnuiești să mergi cu echipament complet: cască, mănuși, armura/geaca și genunchiere. Suntem sclavii obișnuinței. Cu cât vei începe mai repede să porți echipamentul cu cât te vei obișnui cu el și îl vei folosi după obținerea permislui.

Chestii: cât durează școala moto, ce contează…

Cât durează până am permisul în buzunar?

Pe scurt: două luni. Din momentul în care te înscrii (ai adus toate actele și ai plătit un avans) durata minimă legală a cursurilor este de 28 de zile din momentul începerii cursurilor teoretice. Urmează să stabilești cu instructorul când sunt motociclete disponibile și când poți veni tu la ore. Să ziceam că stai bine cu timpul și ai terminat cursurile teoretice și practice în 28 zile fix. Îți iei dosarul și te duci la DRPCIV. În urma promovării examenului teoretic, programarea la proba practică este făcută de DRPCIV. În funcție de comisiile deja disponibile ai examen: peste 3 zile, peste 2 luni, sau în medie 2 săptămâni. După promovarea examenului practic permisul va ajunge la tine prin mandat poștal în aproximativ 5 zile.

Noi știm că ești entuziasmat și vrei să termini scoală cât mai repede. Așa că în loc să stam la telefoane pentru a programa ședințele iți vom pune la dispoziție programatorul online. Îți poți programa singur orele teoretice și practice. Indiferent că stai dimineața la cafea sau că e 2 noaptea poți să te loghezi și să verifici care e cea mai rapida programare pe care o poți face.

Ce acte îmi trebuie pentru a mă înscrie?

Pe scurt: buletin, permis (dacă e cazul), cazier judiciar, fișă medicală, aviz psihologic, acordul părinților (pentru cei sub 18 ani).

Poți accesa pagina categoriei care te interesează la noi pe site pentru detalii suplimentare legate de aceste acte și valabilitatea lor.

Trebuie să mă pregătesc pentru școala moto?

Nu în mod special. Să fi receptiv(ă) la sfaturi, să fii în condiție fizică bună.

Avantaj: să știi să mergi cu bicicleta, sau să fi practicat vreun sport care ți-a solicitat echilibru. Dacă nu știi să mergi pe bicicletă, atunci nu îți vor fi suficiente cele 26 de ore ale școlii. Cel mai probabil îți va trebui dublu…

Chiar trebuie să fac legislație?

Legea spune foarte clar că pentru orice categorie de conducere (indiferent ce alte categorii ai mai avea sau nu) trebuie să faci legislație rutiera. Ca să nu te plictisești prea tare gandindu-te la teorie in timpul scoliinoi iti oferim niste optiuni. Hey Moto face cursuri teoretice gratuite despre mecanică moto, echipamente de protecție și un curs de prim ajutor special conceput pentru motocicliști predat de un medic motociclist.

Contează înălțimea?

Pe scurt nu. Dacă ești mic(ă) de statură poți să mergi foarte bine pe motocicletă.

Contează mai mult echilibrul. Dacă nu știi să mergi pe bicicletă echilibrul va fi câștigat greu direct în școala moto. Atunci înălțimea mică va deveni un handicap. Va trebui să stăpâneșți motocicleta mare în poligon iar în orele de trafic va trebui să mergi cu pasager. Instructorul este o persoană nu numai înaltă, dar și mai grea decât tine.

Contează atitudinea?

Vreau să spun, cum te înțelegi cu instructorul…

Contează, chiar foarte mult, să relaționezi bine cu instructorul, altfel nu înveți cu plăcere, sau nu asculți ce ți se spune.

E ok să pun întrebări?

Bineînțeles, este una din modalitățile de învățare. Totuși întrebările nu sunt suficente, cel puțin 70% din timpul tău trebuie să fie legat de practică. Stând în șa vei învăța mai mult decât din explicații teoretice. Dezamăgirea că nu îți iese o manevră în poligon sau că răspunsurile primite simți că nu te ajută nu ar trebui să te facă să te dai jos de pe motocicletă. Continuă să stai în șa și vei învăța.

Din fericire avem mai mulți instructori buni la școala Hey Moto 🙂 . S-ar putea să te înțelegi mai bine cu un singur instructor sau s-ar putea să îți placă să lucrezi cu toți! – depinde de persoana.

Cunoștințe: ce înveți, ce școala moto recomanzi…

Ce voi învăța la școala moto?

Curriculum obligatoriu implică traseul de examen în poligon, adică o serie de exerciții precum: slalom printre jaloane, mers cu o singură mână pe ghidon, viraje strânse în forma cifrei opt și evitări de obstacol. În rest, fiecare școală și-a stabilit propriile exerciții, mai multe, mai puține, sau mai spre deloc 😛

La HeyMoto vei exersa de exemplu: frânarea de urgență, echilibru la viteză mică, manevrarea cu ușurință a motocicletei oprite, depășirea, vei afla noțiuni de bază despre mersul în grup sau despre pregătirea motocicletei pentru drum. Ca să nu mai spunem că suntem (probabil) singura școală care oferă cursuri de mers în off road 😉

Chiar am nevoie de enduro?

Nu iți închipui că te punem să sari peste bușteni. Cursurile de enduro din cadrul scolii Hey Moto sunt despre noțiuni de bază necesare mersului pe teren accidentat. Ai văzut cum arată asfaltul în Romania? Exact de aceea noi am inclus orele de enduro în structura standard a scolii. Nimeni nu iese din scoală fără să facă ore de enduro (fără cost adițional).

Dacă am terminat cursurile moto sunt ok să ies pe stradă?

Încearcă să nu conduci imediat în aglomerație. Mediul urban agresiv s-ar putea să te sperie sau să te demotiveze. Fă câteva drumuri în afara orașului, de 30-50 km, bucură-te de motocicletă și începe cu lucruri pozitive. Când începi să prinzi încredere condu zilnic, condu cât mai mult căci „kilometrii sunt cei mai buni profesori” sau așa se spune…

În timpul școlii ți s-au pomenit câteva principii de bază, precum frânarea de urgență, pe care, dacă nu le exersezi, le vei uita. Bunele practici în trafic se formează prin repetiție.

Ce mai am de învățat?

Ar fi bine să consideri că învățarea nu se termină niciodată și să încerci mereu să fii mai bun(ă).

Poți să revii să refaci unele lecții și după ce ai terminat școala, sau poți să te înscrii la cursuri de perfecționare. Caută-ne și după ce ți-ai luat permisul, și îți vom recomanda ceva potrivit!

Anumite cunoștințe mi-au recomandat școala X, nu știu unde să mă înscriu.

Înțelegem dilema, clientul unei școli moto este un client captiv, nu are termeni de comparație. Dacă cineva a luat permisul la o anumită școală, și a avut o experiență pozitivă în mod natural o va recomanda mai departe.

Poți să te documentezi mai mult înainte de a te înscrie. Noi te așteptăm la o ședință gratuită de test pentru a-i cunoaște pe cei cu care vei lucra. E un prim pas bun care iți permite să vezi motocicletele și echipamentele. Poți profita si poti pune direct orice întrebare ai mai avea la acel moment.

 

Comentarii (0):

  • No comments yet, but you can be the first

Adauga comentariu:

4 × five =

Harta site @Copyright 2019 Hey Moto. Toate drepturile rezervate. Webdesign realizat de Agentia Plum Media.
Call Now Button